Astorga - Rabanal del Camino - Reisverslag uit Rabanal del Camino, Spanje van Herman en Philip - WaarBenJij.nu Astorga - Rabanal del Camino - Reisverslag uit Rabanal del Camino, Spanje van Herman en Philip - WaarBenJij.nu

Astorga - Rabanal del Camino

Door: Herman

Blijf op de hoogte en volg Herman en Philip

21 Juni 2014 | Spanje, Rabanal del Camino

Wat ik gisteren in het verslag nog vergeet te benoemen is dat we de terugreis vanuit Santiago hebben geboekt. Op zaterdag 5 juli komen we terug, we gaan vliegen!
Het is voor mij een bijzonder moment, omdat ik al meer dan 10 jaar niet meer heb gevlogen, vanwege vliegangst!
Het moment van boeken geeft ook direct een gevoel van een definitief einde aan onze tocht. Tot dusver was dat gevoel heeeel ver weg.
Het simpele doch rijke leven op de camino is verslavend en om dat te moeten opgeven over een paar weken geeft een dubbel gevoel!

Vandaag staat de voorbereidende bergetappe op de agenda, oftewel, morgen gaan we klimmen! We zien de bergen al een aantal dagen aan de horizon, maar nu komen ze er echt aan! Vanmorgen bij vertrek uit Astorga de kathedraal en het kardinaalshuis, welke door Anthony Gaudí is ontworpen, bekeken en vervolgens op pad.

Bij onze tweede stop, rond een uur of half elf, een barretje ingelopen om te kijken we ze te eten hadden. Dit zag er heel erg lekker uit en ik besloot een foto van de winkel te maken. De eigenaresse keek me stomverbaasd aan en zei in het Spaans/Engels dat dit haar huis was en dat ik er toestemming voor moest vragen om een foto te nemen. Van verontschuldigingen wilde ze niets weten en we werden de zaak uit gezet! Huh!!?
Verderop in het dorp was nog een Albergue en daar namen we wat te drinken, beleeft vroegen we of we een foto mochten maken van het etablissement, want we hadden ons lesje geleerd. De vrouw begon te lachen toen we haar het verhaal vertelden en wist precies over wie we het hadden. Ze zei dat de vrouw een beetje vreemd is. Dat konden we wel beamen!

Aangekomen in Rabanal del Camino gelijk bedden geregeld en de rest van de middag rustig aangedaan, wedstrijdje Italië -Costa Rica bekeken en in plaats van een Pelegrino menuutje een lekkere picknick aan de overkant van ons hostel.

• 21 Juni 2014 - 10:02

Ave:

Wat een leuke kiekjes weer.
    Zo krijgen wij (de thuisblijvers) een overzicht van de aangename uurtjes na het lopen en tijdens de lunchpauze.
    Ik geloof best dat jullie dit hele gedoe erg zullen gaan missen vooral de saamhorigheid.
    Maar thuis is natuurlijk met name voor Philip heerlijk.
    Wat een overwinning zal dat voor jou zijn Herman om weer te vliegen.
    Misschien ben je hierna over je vliegangst heen.
    Ik kijk weer naar het volgende blog uit.
    Groetjes Ave

• 21 Juni 2014 - 11:13

Francois:

De foto's zijn inderdaad erg mooi en gezellig. Dat "smaakt" naar meer.
    Herman, goed zeg om je vliegangst te overwinnen, ik hoop dat het overwinningsgevoel zich doorzet, het geeft je zoveel meer mogelijkheden. Zeker na deze trip, zal de hang naar meer avontuur aanwezig blijven.
    De Colletjes komen er aan, het lijkt wel de ronde van Frankrijk, net voor het einde nog even alles op de proef stellen. Ik hoop wel dat de laatste stukjes vlak zijn en dat jullie je "ere rondjes" kunnen maken. Het is verdiend. Veel plezier bij deze etape!!!!!!

• 21 Juni 2014 - 11:26

Linda:

Fijn weer wat van jullie te horen,want jullie versloffen jullie blog al net zoals de kilometers die er eigenlijk gelopen moeten worden ;) Kop op hoor mannen.Zet jullie beste beentje voor,over 2 weken is alles voorbij!
    Ik begrijp het ook wel weer als ik zo de foto's bekijk,lekker eten,drinken en erg leuk gezelschap,tja dan denk je niet aan het thuisfront.
    En wat stoer Herman dat je vliegend naar huis komt,straks heb je de smaak te pakken en wil je niet anders.
    Groetjes van ons allemaal.

• 21 Juni 2014 - 12:05

André :

Via het roddel circuit al vernomen dat je gaat vliegen HERMAN stoer hoor !! Dit opent wel heel veel perspectieven voor de toekomst , waar een camino allemaal niet goed voor is zeg !!!

• 24 Juni 2014 - 20:10

Michelle:

Oepsie, de zaak uitgezet hahahaha dat zal bij de Fever niet gebeuren hoor ;)
    Woooow Ome Herman, je gaat vliegen!!! SUPERTOF!!! Dan kan je voortaan veel comfortabeler naar London!!
    Het is helemaal niet eng!!! Vertrouw je kleine nichtje maar!!!! En anders gewoon een fles rode spaanse wijn opdrinken vantevoren! (meteen goed afscheid)

• 25 Juni 2014 - 19:42

Ingrid En Joop:

Herman.... Van je (beetje vreemde uitdrukking gezien waar jullie mee bezig zijn) geloof gevallen ? Zomaar in een vliegtuig gaan zitten en dan nog gaan vliegen ook. Geniet de laatste weken nog maar even voordat je op 5 juli aan de grote beproeving wordt blootgesteld. Pas op waar jullie fotograferen Wel heel erg mooie plaatjes weer. Zowel cultureel als culinair. Groetjes Ingrid en Joop