Villar de Mazarife - Hospital de Orbigo - Astorga. - Reisverslag uit Astorga, Spanje van Herman en Philip - WaarBenJij.nu Villar de Mazarife - Hospital de Orbigo - Astorga. - Reisverslag uit Astorga, Spanje van Herman en Philip - WaarBenJij.nu

Villar de Mazarife - Hospital de Orbigo - Astorga.

Door: Herman en Philip

Blijf op de hoogte en volg Herman en Philip

20 Juni 2014 | Spanje, Astorga

Eergisteren vroeg opgestaan. Er wacht een lange zware dag. 32km naar Astorga. Vandaag loopt naast Ruth ook Petra uit de buurt Düsseldorf mee. Afgesproken om niet te veel pauzes te nemen want om 6 uur moeten we getuige zijn van de wedstrijd tegen de Australiërs. Na 15km zijn we in Hospital de Orbigo aangekomen. Een, voor ons, verrassend leuk plaatsje met een prachtige brug. Deze brug zit een verhaal over twee strijdende ridders. Dus Herman en ik elkaar, onder aanmoediging van "onze" Duitse schonen, het leven zuur gemaakt met onze wandelstokken. Daarna zo "uitgeput" dat we besloten de dag in te korten en in plaats van 32 slechts 15km te lopen.

Nadat we ingecheckt hadden in een leuke en knusse herberg hebben we s'middags bij de brug, aan t water gepicknickt en wat liggen luieren. De perfecte voorbereiding voor de match tegen de Australiërs. De wedstrijd hebben we helaas gekeken zonder Australiërs... Wel een enkele Spanjaard die gek genoeg allemaal voor Australië waren. Na afloop van deze wedstrijd hebben gegeten aan een tafel voor hetzelfde etablissement als waar de wedstrijd uitgezonden werd. Hier hebben we maximaal kunnen genieten van Spaans temperament! De Spaanse scheldwoorden vlogen regelmatig door de ether. Het eten smaakte er bij ons niet minder om. Een heerlijk plato met Iberische ham vergezeld door een sterke kaas, een grote salade met verse vruchten en een plato met inktvis. Mooi flesje Rioja (Muga) erbij en het geheel afgeblust met een glaasje Hiërba,
Al met al, een maaltijd waarmee je een overwinning op de Aussies kunt vieren. 10 Minuten voor einde wedstrijd, 10 minuten voordat mogelijk de emoties de overhand kregen, zijn we voorzichtig , nog steeds voorzien van oranje zonnebril en fluitje, richting hostel teruggelopen.

Doordat we de dag ervoor op 15km gestopt zijn hebben we gisteren weer een korte dag. 17 kilometertjes. Dit is tevens de laatste dag dat Petra meeloopt. Zij gaat vrijdag naar huis en gaat in september de camino afmaken.
Onderweg gepicknickt en omstreeks een uur of twee ingecheckt in de Herberg van Astorga. Nog moe van alle emotie van gisteren hebben zeer rustig aan gedaan.
Even de binnenstad verkend en vervolgens 2uur bijkomen

  • 20 Juni 2014 - 08:48

    Ave:

    Hallo jongens (toch Philip)?
    Nou weet wel zeker en ook weer bewezen als ridder met stok vechten.
    Maar wat is dat nu?
    Volgens mij hebben jullie geen haast om thuis te komen
    15 km in plaats van 32.
    In ieder geval speelt Nederland Maandag pas weer,
    dus heren tot die tijd flink de pas er in.
    Sterkte van mij
    Groetjes Ave

  • 20 Juni 2014 - 13:08

    Francois:

    Nou het wordt vanaf nu aftellen 300 - 200 -100 km en we zijn er.
    Alles lijkt op rolletjes te lopen. Wijntje er bij, goed restaurantje, stukje wandelen, lekker kletsen onderweg, leuke mede pelgrims, allemaal niets mis mee. Dat wordt nog wel even wennen als jullie weer terug in de dagelijkse sleur komen. Of gaan we dit gewoon voortzetten als jullie thuis zijn.
    Ik stel voor dat jullie in ieder geval een Mugootje meenemen en dat we die in Oosterhout op een mooie zomerse avond soldaat gaan maken. Ik kijk er al helemaal naar uit.
    Nu even langs het ijzeren kruis (Cruz de Ferro) op de col de Fonsebadon, even een steentje gooien en dan is dat pelgrimsritueel ook weer achter de rug. Veel plezier en sterkte tijdens komende trip naar het Tempelierskasteel Ponferrada. Succes Mannen/Jongens!!!

  • 20 Juni 2014 - 19:32

    Bernard:

    Op de iPad moeilijk om jullie te volgen. Maar dat doe ik natuurlijk wel. Zo te lezen en te zien hebben jullie het bar slecht, ik neem daarom nog maar een drankje om jullie op de been te houden. Als je eenmaal boven ben steek dan ook een kaarsje voor mij aan met als ruil voor ieder twee pilsjes. Groeten Bernard.

  • 20 Juni 2014 - 22:38

    André:

    Zo eindelijk bijgelezen .... wat een avonturen en wat een verhalen. Moest er echt een uurtje voor gaan zitten om alles bij te lezen en alle reacties te volgen. Wat was ik blij dat ik jullie weer aan een biertje zag zitten op de foto , want ik begon me toch echt een beetje zorgen te maken na al die rose verhalen. Jullie zijn echte doorzetters ik had het al lang opgegeven denk ik ,wat een tocht. Herman fijn dat je zo snel hersteld ben en Flip van jou had ik niet anders verwacht dat je met pijn gewoon doorging. Goed dat jullie op tijd pauzes nemen om bij te komen .Wij hebben ook een fantastische vakantie gehad wat een prachtig land is Schotland schitterende natuur en Edinburg is echt een gave stad die je een keer gezien moet hebben .Waanzinnige Pubs en we zijn de whiskey echt gaan waarderen. Helaas ben ik de enige die het monster gezien heeft in Loch Ness , ik zweer het je ik zag hem echt...... Vanaf nu ga ik jullie weer elke dag volgen. Hou vol die laatste kilometertjes inderdaad voor je het weet ben je weer in het saaie Holland. Maar wie weet de toekomstige wereldkampioen !!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Astorga

Herman en Philip

Twee oude pelgrims onderweg naar Santiago de Compostela.

Actief sinds 12 Jan. 2014
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 32603

Voorgaande reizen:

26 Mei 2014 - 06 Juli 2014

Santiago de Compastella

Landen bezocht: