Hontanas - Itero de la Vega - Reisverslag uit Itero de la Vega, Spanje van Herman en Philip - WaarBenJij.nu Hontanas - Itero de la Vega - Reisverslag uit Itero de la Vega, Spanje van Herman en Philip - WaarBenJij.nu

Hontanas - Itero de la Vega

Door: Herman en Philip

Blijf op de hoogte en volg Herman en Philip

10 Juni 2014 | Spanje, Itero de la Vega

Gisteren bij het diner al enigszins afscheid genomen van Anneke, ze wilde graag in het licht van haar Camino vanaf nu (een stuk) alleen lopen. Vanmorgen na het ontbijt de laatste hugs en met zijn drieën (Ruth, Philip en Herman) vertrokken. Aangekomen bij een ruïne van een voormalig klooster, die nu dienst doet als Albergue Hospitale. Helaas, technisch probleem, geen water dus ook geen koffie. Vanaf hier op aanraden van de herbergier, een kleine omweg gemaakt, die ons in Castrojeriz zou brengen. Maar een detour van de beloofde 500mtr werd uiteindelijk 3 kilometer extra...wel hebben we hierdoor een schitterend klooster bezocht welke nog steeds in gebruik is. Daarna lekker even bijkomen in Castrojeriz onder het genot van een bakkie troost. En wie o wie komt daar aangelopen...Anneke!
In het dorp inkopen voor de lunch en nog even langs de Farmacia voor wat pillen en afplakband (tape voor pelgrims) want dat hebben deze "echte" pelgrims wel nodig om de beoogde finish te halen.
Om nu echt van ons af te komen besluit Anneke om in het laatste dorp te blijven overnachten. Wij gaan nog "ff" door naar het volgende dorp. Na een lange en zware klim belanden we op de top van wat ook hier een tafelberg wordt genoemd. Zojuist van een echte Zuid Afrikaan vernomen dat het vergelijk ver te zoeken is:-). Hier gepicknickt en van de prachtige uitzichten genoten. Echt eindeloos! Aan de andere kant van deze "tafel" weer naar beneden met een dalings percentage van maar liefst 18 procent en een temperatuurtje van ondertussen 30+. Bij een voormalig klein kloostert, inmiddels een Albergue gerund door vrijwilligers, even bijkomen van de doornen in onze schoenen en de enorme hitte die we tijdens deze martelweg ondergaan ;-) Op een bankje voor deze hospital werden we aangenaam verrast door een van de vrijwilligsters (Maria) die ons een bakje koffie aanbood. Tijdens deze meer dan welkome onderbreking van onze "martelgang" vertelde Italiaanse Maria dat zij met haar in Antwerpen studerende zoon regelmatig in Oosterhout is geweest. Nog twee kilometer moest onze martelgang duren. De brug over en dan rechtsaf... Dat had de juiste weg geweest. Wij zagen een verkoelende gewassen sproeier die ook heel goed door kon als douche. Alle pijlen voorbij, op weg naar de verkoeling. Heerlijk afgekoeld en doorgelopen. Na twee kilometer kwamen we tot de conclusie dat we verkeerd gelopen waren......
Er kan gemeld worden dat dankzij deze €&@);!!! omweg, de biertjes in ons nieuwe onderkomen nog lekkerder smaakten dan ooit te voren. We zitten nu in een auberge met zuid Afrikanen, Belgen, Denen en Duitsers. Details zullen morgen wel volgen. De reactie van dhr Joosten uit Poortugaal heeft de lachspieren vandaag goed in beweging gekregen en we doen ons best in de geest van de echte pelgrim deze tocht te voltooien. We moeten er alleen nog niet aan denken dat er van ons, na een lange en zware voettocht, verwacht wordt dat we nog wat Moren aan t zwaard rijgen

• 11 Juni 2014 - 01:08

Ave:

Als jullie steeds verkeerd lopen komen jullie zeker aan het aantal kilometers.
    Wat leuk dat er koffie werd aangeboden.
    Dat zijn van die onverwachte aardige dingen.
    Al willen jullie Anneke raak je niet kwijt.
    Maar ook heel gezellig natuurlijk,
    Geniet weer van de volgende tocht en raak niet van het padje
    Groetjes Ave

• 11 Juni 2014 - 13:55

Pa Joosten:

Ik weet het niet, maar ik denk dat Anneke wat met jullie voor heeft? de koffie zal wel goed gesmaakt hebben na zo`n tocht. Wel de voeten goed onderhouden avonds een kwartiertje in lekker koud water zitten daar kom je lekker van bij en goed eten dat is ook belangrijk. vandaag de eerste nieuwe haring gegeten lekker modder vet ze smelten op de tong gr. aan Philip van Ma en mij Pa

• 11 Juni 2014 - 17:55

Francois:

De Moren is wel een dingetje in de geschiedenis van dat gebied. Ik zou het maar bij een moorkop houden!!!!
    Weer mooie belevenissen, en weer nieuwe vriendjes en vriendinnetjes een echt avontuur.
    Verkoeling in wel nodig bij deze temperaturen. Hoe is het 's nachts? Koelt het een beetje af? Van airco zal er in die Albergue's geen sprake zijn. Ook dat kan wel eens een flink aandeel in de slijtage slag hebben.
    Aan de verhalen heb ik eerder het idee dat de conditie er goed op vooruit is gegaan, een ommetje meer of minder, jullie draaien er je hand niet voor om. Succes bij de volgende ettape :-)

• 11 Juni 2014 - 18:44

Yvonne:

Ha, ha, ik dacht dat ik de enige was die altijd verkeerd loopt, ...maar gelukkig....succes weer mannen...en slim Herman dat je gisteten een taxi genomen hebt!

• 11 Juni 2014 - 20:12

Michel:

TomTommetje doet wonderen.
    Succes helden! :)

• 11 Juni 2014 - 22:07

Ton:

Hoi flip en ome Herman

Mooie foto's nog mooiere avonturen. En zoals Francois zegt veel vriendjes en vriendinnetjes op en afgedaan.Ome Herman jammer van je voet de verzorging was prima voor elkaar , maak je in Nederland niet mee. Echter hebben ze een klein detail over t hoofd gezien. Met n paar satekroketjes was je zo weer de ouwe geweest. Gemiste kans , jammer. Jongens zet m op succes en veel plezier