Los..... - Reisverslag uit Los Arcos, Spanje van Herman en Philip - WaarBenJij.nu Los..... - Reisverslag uit Los Arcos, Spanje van Herman en Philip - WaarBenJij.nu

Los.....

Door: Philip en Herman

Blijf op de hoogte en volg Herman en Philip

01 Juni 2014 | Spanje, Los Arcos

Los Lobos?

Oh nee uh, het is Los Arcos.. Los Lobos(la Bamba)is een Tex-Mex bandje uit LA, wat me weer naar de Mexicaanse man brengt die we keer op keer tegenkomen. Toen we Los Arcos (ons eindpunt vandaag) binnenkwamen stond hij er weer, echter nu zat zijn broer ook in de auto en die sprak Engels. Hij blijkt zijn broertje en ouders tijdens de Camino te ondersteunen.
Vandaag werden we om half zes ruw wakker gemaakt door onze mede pelgrims en hier had bloed kunnen vloeien, maar we houden ons in, coño de la madre... Voor wat betreft het gevraagde bloed en pus, graag even t reisverslag van onze mede pelgrims checken, daar vloeit genoeg. Bij ons, goed getrainde goden uit Holland, niets aan t handje. Kleine pijntje in de knie van Herman is de moeite van t benoemen niet waard. Dat de kans klein is dat wij veranderen tijdens deze camino, mee eens, maar de camino zal nooit meer dezelfde zijn nadat wij deze uitgelopen hebben. En wat we onze "patiënten" mee naar huis geven is onvergetelijk;-)
Althans dat is t beeld na 6 dagen wandelen.... Ben bang dat er nog wel een ander verslag komt waarin we anders gaan piepen....
We zijn momenteel hard op weg een zware etappe te verzwaren. Morgen bijna 30km met een paar stevige bergjes, en vandaag al veel te vroeg op t terras neergeploft. Gelukkig wel een rustige slaapplaats met maar 38 bedden.....
Gisteren met Anneke, Ruth en Bert lekker gegeten en nog een glaasje Rosé gedronken. Van Sydney (uit Washington State) en Alina (Zweden) hebben we geleerd dat het lekker, gezellig en cheap is om zelf je lunch mee te brengen. Dus vandaag in Estella weer een brood, vers gesneden chorizo en een lekker kaasje gekocht. De verkoopster deed erg haar best om met handen en voeten en zelfs met dierengeluiden aan te geven dat het allemaal ecologisch verantwoordt is, dus smullen!! Analoge kaas had ze ook maar die moesten we zeker niet nemen. Nadat we een km of 2 verder een lekker bakkie koffie gedronken hadden kwam Philip tot de conclusie dat hij zijn stokken in de slagerij had vergeten... Dus weer terug.... Gelukkig had deze topverkoopster de stokken nog niet verkocht. Vandaag onder t genot van een lekker zonnetje wederom een mooie wandeling gehad. Vooralsnog is t landschap iedere dag anders. Inmiddels zitten we al vanaf 2 uur op het terras en zien al onze "patiënten" 1 voor 1 voorbij komen..... Sommige blijven voor de gezelligheid en voor een goed gesprek nog even hangen.

• 01 Juni 2014 - 21:50

Linda:

Zozo om 14.00 uur al op terras,nou Herman op zondag ben je bij ons nooit zo vroeg,goed bezig zeg!
    Geweldig deze verhalen jongens,en Flip wie zou nou jou sokken willen kopen?
    Nog 5 weken te gaan,en zoals ik jullie verhalen lees,appeltje/eitje.
    Toy toy.

• 01 Juni 2014 - 21:55

Linda:

Jammer dat ik mijn bericht niet kan bewerken,ik zie nu (met jaja mn bril op) dat er stokken staat,en ik las sokken....foutje bedankt ;)

• 01 Juni 2014 - 22:39

Regina:

Herman en Philip, Wat een avontuur!!!! en wat een leuke reisverslagen!
    Wandelen en Genieten jullie!Groetjes - Wil-Regina-Brenner-Marjolein-Wouter

• 01 Juni 2014 - 22:51

Francois:

Jonge jonge wat een namen!!
    Ik heb ze eens op een rijtje gezet:

Anneke uit Nederland
    Bert uit?
    Sydney uit Washington State
    Irene uit Zweden
    Kaasverkoopster

Dat zijn er al een kleine 30 mensen na 7 dagen reizen, waar moet dat heen.
    Ze hebben allemaal hun unieke verhalen, ik zou zeggen laat een tip je van de ijsberg maar eens horen.
    Het zal wel veel humor zijn, dus een enorme inspiratiebron.
    Hier in het Griekse heb ik eens wat nagevraagt en wat blijkt Titanen zijn goden.
    Nou voor mij zijn jullie met een mooie Titanenstrijd bezig, echte Giganten, die komen hier overigens ook voort uit de goden, dus dat zit wel goed.
    Herman ik hoop dat de eerste pijntjes ook niet de eerste barstjes zijn, jouw kennende geef je deze "Once in a lifetime experience" niet gauw op. Zit er trouwens geen fysiotherapeut(e) bij die hele club mensen?

En hoe zit het met de RIOJA?????

• 02 Juni 2014 - 08:39

Ave:

Heerlijk al zo vroeg op het terras.
    Dat betekent minder lang lopen dat zullen jullie niet zo vaak meemaken.
    Als de tocht de komende dagen vermoeiender wordt hebben jullie dit vast binnen.
    Dus geniet, heb plezier, maar rust op zijn tijd goed uit.(Moederlijke raad)
    Groetjes Ave

• 02 Juni 2014 - 10:44

Michelle:

Ome Herman en Flip!!!!!

Ben weer bij met het lezen van jullie verslagen (want dat is natuurlijk veel leuker dan werken....)
    Heeeeeeeeerlijk al die terrasjes, ik wil ook!! :P
    En al die mensen leren kennen, gaaaaf!
    Tip: misschien eens een filmpje maken waarin iedereen zich voorstelt en een klein eigen verhaaltje doet ofzo, leuk voor later ;) Sowieso zijn filmpjes heel leuk om terug te kijken (ook voor ons!) :D

Veeel plezier!!

• 02 Juni 2014 - 10:46

Spaanse Koning:

Psst. Ik ga aftreden!!!!

• 22 Mei 2023 - 20:27

Monique :

Oh wat heerlijk om te lezen, ook al is het nu 2023, maar met een camino in het vooruitzicht…. Nog 11 maanden.. is een goede voorbereiding het halve werk [e-1f618]

• 22 Mei 2023 - 20:27

Monique :