Dag 4 en 5 - Reisverslag uit Puente la Reina, Spanje van Herman en Philip - WaarBenJij.nu Dag 4 en 5 - Reisverslag uit Puente la Reina, Spanje van Herman en Philip - WaarBenJij.nu

Dag 4 en 5

Door: Herman en Philip

Blijf op de hoogte en volg Herman en Philip

30 Mei 2014 | Spanje, Puente la Reina

Pamplona!!

Mooie reacties weer!!

Waar zijn de stieren!! Ik heb wel zin om voor die stieren uit te rennen.....tenminste...zo goed voel ik me op dit moment. We zitten lekker in het zonnetje op een plaza aan de rosé met pincho's, de noordelijke variant van tappa's.

Woensdagavond in het plaatselijk café/restaurant gelijk geboekt voor het diner om 19.00uur, tip van een paar Ieren. Blijven hangen en daarna aan tafel met een paar Italianen, deze bleken in het "hotel" onder ons in het zelfde stapelbed te liggen. Voordat je met iemand het bed deelt moet je elkaar tenslotte eerst leren kennen :-). Na het lekkere diner hadden de Italianen het over een kruidendrankje; Hierbas! Smaakte aardig en hoe makkelijker je in slaap valt hoe minder last je hebt van alle slaapgeluiden. Donderdag een rustig dagje. Slechts 17 km naar Pamplona. We zijn begonnen met en overheerlijk ontbijt. De eetgelegenheid was voorzien van diverse foto's van de eigenaresse en haar zoon met de acteurs van de film "the Way", de inspiratiebron waardoor Philip de tocht is gaan lopen. Eigenlijk was de tocht 15km maar we hebben de lange route genomen om nog twee extra kerken te zien. (Want stel je voor dat je wat mist) Bijna de hele weg opgelopen met Alina, een Roemeense vrouw van een jaar of 35 die over de hele wereld heeft gereisd, gewerkt en gewoond. Ze zat vol verhalen. We kennen haar al van Saint Jean Pied de Port. De weervoorspellingen bleken gelukkig niet geheel te kloppen. We hebben twee korte buien gehad en verder de hele dag droog en redelijk zonnig. Wederom een prachtige tocht. In Pamplona voor 8 euro weer een bed gescoord in een voormalig auditorium. Met zo'n 200 man in een ruimte. Wel netjes en prima douches!
Vanuit deze Albergue Municipal hebben we t nog 300 meter weten te redden naar t eerste de beste terras van waar we het eerste stuk van dit verhaal hebben geschreven. We zouden daar 1 roseetje drinken en dan de stad verkennen. Dat liep anders.... Om te beginnen kwam Anneke met een Duitse vriendin (Ruth) aanschuiven. De losse glazen rosé maakte al snel plaats voor een paar flesjes. Daarna schoof nog een Iers stel aan (normaliter voorzien van kids, maar deze waren nu even achter de spelcomputer gedumpt) en ook Alina schoof nog aan. Het werd steeds gezelliger. Maar goed dat we al weer om 22.00uur op bed moesten liggen, het is nu al zwaar genoeg als s'morgens om 6 uur iedereen ons wakker maakt.

Inmiddels aangekomen bij ons onderkomen voor vannacht in Puente la Reina. In totaal vandaag 29km gelopen. Vanmorgen eerst nog even de highlights van Pamplona bekeken omdat we daar gisteren op de een of andere manier niet aan toe waren gekomen;-). Later op de dag weer een omweg gemaakt om wederom een kerk te bezoeken, die bij aankomst echter gesloten bleek te zijn....
Ondanks de drank van gisteren hadden we er vandaag zin an, en hebben lekker lopen gooien met onze energie. We worden al door verschillende groepen Aussies the fast-trackers genoemd. We liggen vannacht in ons nieuwe onderkomen met een man (en vrouw) of 20 die voor ons allemaal bekenden zijn van de afgelopen week.
We zijn weer fris onder de oksels en gaan nu op zoek naar een hap eten.

• 30 Mei 2014 - 22:13

Linda:

Heerlijk weer om jullie verhaal te lezen!
    Ik miste gisteren al jullie verslag,dus ik zat net ook heerlijk op ons terras na een dag hard werken (maar dat doe ik liever dan jullie pelgrimstocht),en zag dat er weer een bericht geplaatst was,ik zei al tegen Bart: Jodo heeft weer wat geplaatst,heb ik weer wat te lezen ;)
    Volgens mij hebben jullie na dit avontuur heel veel adressen waar je nog een keer langs moet gaan,want je krijgt wel heel veel 'vrienden' na afloop.
    Verheug me weer op jullie volgende avontuur ....groetjes

• 30 Mei 2014 - 23:23

Caminofrans:

Ola pelegrinoos,
    Mooi om jullie o deze digietale snelweg te kunnen volgen!
    Geniet van jullie tocht
    gegroet
    Buon camino
    Caminofrans

• 31 Mei 2014 - 00:54

Ave:

Gisteren jullie verslag erg gemist,
    Maar nu is het weer goed gemaakt.
    Ik heb weer genoten van jullie avonturen.
    Nu ga ik naar mijn bedje en verheug me op het volgende verhaal.
    Groetjes Ave

• 31 Mei 2014 - 17:56

Francois:

Hoi Bikkels

Dat is weer een heel verhaal. Jammer dat jullie maar zo kort in Pamplona konden blijven. Jullie hebben als echte Pelgrims nog een mogelijkheid voor een "kers op de taart", want namelijk op jullie laatste dag start het feest ter ere van San Fermin met de gelijknamige San Fermin feesten. Volop stieren te zien en waarschijnlijkheel veel markante toeristen. Jullie hebben tot 14 juni!
    Vandaag gaan jullie richting Estella "la Bella" beroemt van z'n kasteel met sierkapitelen waarop scènes van het Roelandslied staan afgebeeld, dus een serenade waard. Laat al die geschiedenis ook maar, het gaat om de mensen en die hebben jullie al veel ontmoet. Mooie verhalen het enthousiasme klink tot aan hier helemaal door. Ik kan niet wachten ze live aan te horen met een heerlijk Spaans wijntje op de Markt tijdens een zwoele Oosterhoutse avond op het terras. Graag tot jullie volgende relaas.

• 08 Juni 2014 - 13:01

Maikel:

Leuke verhalen en erg leuk om jullie zo te kunnen volgen!

• 08 Juni 2014 - 14:23

Herman Joosten.sr.:

Ook ik heb jullie reisverslag ontdekt harstikke leuk, kan jullie nu volgen waar jullie zijn, Leuk dat je veel andere mensen ontmoet waar je een praatje mee kunt houden. het eten in Spanje is heus wel te nassen ik kan er over meepraten ben er vele malen geweest. hier gaat alles aardig goed het gips is er af bij Ma . Daarna heeft ze nog 14 dagen met een strak verband om gelopen maar ze had toch nog pijn, nu moet ze naar Fysiotherapeut en over 9 weken terug komen. Tevens moet ze vitamine D slikken dagelijks een tabletje, ik hoop dat je verkoudheid een beetje gezakt is. de groeten Filip En geniet ervan, goeie reis. groeten van Ma en Pa.