Carrión de los Condes - Terradillos de los Templar - Reisverslag uit Terradillos de Templarios, Spanje van Herman en Philip - WaarBenJij.nu Carrión de los Condes - Terradillos de los Templar - Reisverslag uit Terradillos de Templarios, Spanje van Herman en Philip - WaarBenJij.nu

Carrión de los Condes - Terradillos de los Templar

Door: Herman

Blijf op de hoogte en volg Herman en Philip

13 Juni 2014 | Spanje, Terradillos de Templarios

Gisteren bijtijds onze bed-bunks ingedoken, maar niet voordat we op de Plaza Major gegeten hadden en we "op afstand" het behalen van Mauds HAVO diploma hadden gevierd
Om 05.15uur ging het wekkertje en al snel stonden we klaar om bij het openen van de deuren om zes uur onze hielen te lichten bij Gods zustertjes.

Op deze vrijdag de 13de is het volle maan als we vertrekken, en tijdens het eerste uurtje wandelen hebben we dit hemellichaam voor ons aan de horizon staan, echt een magnifiek gezicht.
De maan maakt al snel plaats voor de zon die achter ons op komt. Er heerst hier een hittegolf en de temperaturen lopen snel op. Na een paar uur lopen is het al 25+ en daar is het nog niet mee gedaan. Ons ontbijt hebben we gisteren nog laat ingekocht en nuttigen we in een van de weinige schaduwrijke plekken. De koperen ploert laat ons daarna niet met rust! 30+ wordt het en het waterniveau van onze waterzakken zakt dramatisch snel.....

Na een lang voetpad van 17km komen we aan in Calzadilla de la Cueza. In dit gat zien we ook de eerste echte pelgrims uit allerlei hoeken en gaten klimmen om te vechten tegen de moren. Oftewel de Nederlanders maken zich klaar voor een titanengevecht tegen de Spanjaarden tijdens de eerste groepswedstrijd van Oranje tijdens het WK in Brazilië.

In deze plaats houdt Anneke het voor gezien en na de nodige verfrissende drankjes gaan wij verder om de laatste 10km van onze route, in de nimmer aflatende hitte, te lopen.
Aangekomen in Terradillos de los Templarios met een zeemleren lap in de mond blijkt dat de Albergue vol zit...even daarvoor ook nog een Albergue gezien dus een kilometertje terug lopen...deze blijkt ook vol te zitten en het volgende dorp ligt weer kilometers verder.
Voordat we de gok wagen om daarheen te lopen en wederom voor een dichte deur te staan, heb ik Anneke gebeld of in Calzadilla de la Cueza nog plek is. Dit blijkt het geval.
Na snel overleg besluiten deze tempeliers hun kamp daar op te slaan en met een postkoets uit het jaar 2014 (taxi) zijn we er in 10 minuten. Direct een gelijkwaardig voertuig besteld om ons morgenochtend weer op de plek af te zetten waar we vandaag geëindigd zijn.
Deze Albergue heeft geen spertijd zoals de meeste anderen, dus "Let the Games begin"

• 14 Juni 2014 - 00:39

Yvonne:

Ha, ha, dacht even dat jullie weer 10 km terug gingen lopen, maar dit was idd slimmer. Hoe is het met de voeten, kleine tenen enz. geen verpleegstertjes meer nodig? ;-)

• 14 Juni 2014 - 10:23

Francois:

Jongens het levert iedere keer weer een mooi verhaal op, dit keer lijkt het wel het begin van een avonturen roman, met die zon en maan, echt mooi geschreven.
    Nou de titanenstrijd is gestreden EEN - VIJF, daar hebben we de Griekse goden niet voor nodig. De Nederlandse godenzonen waren echt geweldig, wat een duik van Robin, een van de kinderen van de Maasstad geweldig, ik hoop dat jullie ook hebben genoten. Van Herman begrepen dat het wat stil was. Hebben jullie in ieder geval een goede nachtrust gehad.
    Nou boys op naar de volgende succes story, lekker met een ritke in een old Cab beginnen is ook niet verkeerd.

• 14 Juni 2014 - 10:26

Ave:

Dat was weer handig dat jullie Anneke achter de hand hebben.
    En genoten van de wedstrijd?
    Goed dat er voor een keer geen spertijd was.
    Ook bijzonder om met volle maan in de ochtend te vertrekken.
    Jullie zijn kanjers om ondanks de hitte toch door te zetten.
    Groetjes Ave

• 14 Juni 2014 - 22:52

Linda:

Fijn dat jullie tocht nog steeds vlekkeloos verloopt zeg,maar ik lees weinig over het WK jongens,jullie hebben toch wel gekeken hé in jullie Oranje outfit?
    Nou hier was het in ieder geval een feestje!
    En de voetjes en teentjes ook allemaal een beetje stabiel?
    Ik weet niet of jullie nog ergens inkopen kunnen doen,maar Herman even voor de kramp (als je daar nog last van heb)magnesium tabletten halen geloof me dat doet wonderen!
    Zouden André en Carla in Schotland geen verbinding hebben,het is verdomd stil met hun reacties.
    Nou jongens ,jullie zijn bijna op de helft dus ga zo door,even een vraagje hoeveel km hebben jullie al totaal gelopen?
    Groetjes.

• 15 Juni 2014 - 01:11

André:

We hebben jullie een week niet kunnen volgen ivm vakantie in Schotland .voor ons zit het er haast weer op nog een laatste dagje Edinburgh . Overigens hebben wij tot op heden een fantastische vakantie gehad ook veel pelgrims gezien en mooie wandelroutes voor jullie ontdekt voor een volgende keer. Inmiddels hebben wij de overwinning van Nederland al gevierd hier tussen de Schotten. Het zal daar bij jullie ook wel een fantastische avond geweest zijn na zo een meesterlijke overwinning , 5-1 kan het nog steeds niet geloven. Als we thuis zijn gaan we snel jullie avonturen bijlezen. Groetjes nu nog uit Schotland Andre Carla Robert en Connie .