Santo Domingo - Belorado. - Reisverslag uit Belorado, Spanje van Herman en Philip - WaarBenJij.nu Santo Domingo - Belorado. - Reisverslag uit Belorado, Spanje van Herman en Philip - WaarBenJij.nu

Santo Domingo - Belorado.

Door: Herman

Blijf op de hoogte en volg Herman en Philip

05 Juni 2014 | Spanje, Belorado

Leuk!! Wat krijgen we veel reacties op onze verhalen, vooral doorgaan! We kunnen helaas niet alle vragen beantwoorden, maar nemen t mee waar we kunnen.

Vandaag de zware tocht van Santo Domingo naar Belorado... Totaal 22,9 kilometertjes ;-)

Gisteren, nadat we alle plichtplegingen van inchecken, douchen, kleding uitwassen etc. hadden gehad, even het dorp in met Ruth en Anneke, die ook in onze Albergue waren ingecheckt. De plaatselijke kathedraal en de klokkentoren bezocht.
Het verhaal gaat dat een al gebraden haan weer tot leven kwam en weg liep. Sindsdien is de haan het symbool van Santo Domingo en zitten er zelfs enkele levende hanen in de kathedraal. Als de hanen kraaien als je in de kathedraal bent brengt dat geluk. Bij ons kraaiden deze hanen 4x!!
Daarna even het dorp in voor een wijntje en wat tapas. Deze waren wederom heerlijk en na een glas of 5 en een buik vol tappas lekker gaan slapen. Want we moeten nog steeds iedere avond om 22.00 uur op bed liggen!

Vanmorgen opnieuw echt afscheid genomen van de vier Australische meiden (Janet, Eve, Denise en Kerin) en daarna weer op pad. Het weer is gelukkig opnieuw prachtig en het wordt vandaag rond de 25 graden. De teen van Philip doet nog pijn maar het gaat al beter dan gisteren. Het kraaien van de hanen in de kathedraal begint zijn vruchten af te werpen

• 05 Juni 2014 - 20:57

Francois:

Nou Philip zo zie je maar want een eenvoudige Pollo voor elkaar kan krijgen.
    Erg leuke foto's vandaag, het geeft goed jullie verhaal weer. Mooi verhaal van die hond, lekker lachen tijdens zo'n prachtige tocht. En een afsluiting in het zwembad is helemaal magnifiek.
    Ik heb begrepen dat de komende dagen erg berg op gaan, dus een ontspannen lichaam is een eerste vereiste, en daar zorgen jullie volgens mij voldoende voor.
    Even voor de goede orde, Torino is gewoon Turijn, vlak bij de Franse grens.
    Jullie hebben trouwens wel een enorm leespubliek, wel 100 per dag, dat is echt veel!!!!!
    De verhalen spreken ook erg aan en maken de mensen enthousiast. Waarschijnlijk veel mond op mond reclame. Ga zo door mannen!!!!!
    Wij hebben het vandaag rustig aan gedaan en zijn met de auto het Fort van Palamidi beklommen, een erg mooi uitzicht over de romantische Griekse stad Nafplion, met zijn marmeren straten.
    Groetjes Lydia en Francois

• 06 Juni 2014 - 00:28

Ave:

Heerlijk een zwembad
    Ik begreep dat het water erg koud was.
    Dus jullie zijn echt opgefrist.
    Des te lekkerder om daarna het zonnetje te voelen.
    Van een speels hondje word iedereen vrolijk.
    Ook jullie lezers.
    Het is weer een leuk verhaal met kiekjes er bij.
    Groetjes Ave

• 06 Juni 2014 - 08:12

Anja:

Kijk met zo'n zwembad erbij dan begint het op vakantie te lijken :-)
    En hier dan nog een aantal dagen vertoeven...

Knuffels

• 06 Juni 2014 - 09:32

André En Carla:

Goed om te horen dat het beter gaat met je teen (hopelijk je andere dan in Dubai.....) en heerlijk zo een duik in het zwembad na een lange wandeling. Wat!!! Een herberg met zwembad, het moet niet gekker worden. Hoe deden de pelgrims dit vroeger eigenlijk, dat zal toch wel een wasbeurt in een lokaal beekje zijn geweest. Wij hebben inmiddels onze wandelschoenen klaar staan voor vertrek naar Schotland. We zullen (hopelijk) niet zoveel hoeven te lopen als jullie per dag, want dat betekent dat we ergens een verkeerde afslag hebben genomen.... maar zullen aan jullie denken bij een goed glas Schotse Whisky. Veel succes de komende tijd en ondanks onze "kritische" noot af en toe, hebben we echt veel waardering voor jullie! Tot gauw.

• 06 Juni 2014 - 09:45

Kees:

Hoi Herman en Philip! Ik ben ook wel benieuwd naar de blogs van jullie mede pelgrommen. Hoe kunnen wij die lezen? Blijkbaar loopt iedereen toch zo'n beetje elke dag dezelfde route van dezelfde lengte. Is dat gebruikelijk?
    Ik heb sterk de indruk dat de verkeerde Joosten is meegegaan op deze tocht! Nee, niet mijzelf, maar Francois!!! Hoe komt hjet dat hij meer van de omgeving en kerken weet dan jullie? Een stil verlangen om bij jullie aan te sluiten i.p.v. doelloos rond te toeren in het door de crisis ontmantelde Griekenland? Het zou zo maar kunnen.
    Hoe dan ook, veel plezier de komende dagen (ook Francois en Lydia!), wij zijn even naar de camping met zijn diepbedroevende WiFi aansluiting. EUR 20,- om 25 uur te surfen over het net met een verbinding waar een paard de hik van krijgt. Nee, je hoeft niet naar het buitenland om afgezet te worden!

• 06 Juni 2014 - 10:02

Linda:

Wow wat een luxe zeg een zwembad!
    En wat mij ook opval,is dat jullie veel vrouwelijke medereizigers hebben (toch wel het sterke geslacht)
    En Herman voor een niet echt hondenliefhebber,heb je toch wel een leuk verhaal neergezet over een hond,wat zo'n tocht niet met iemand kan doen hé ;)
    Nou luitjes het was wederom een genot om dit te lezen,met prachtige foto's erbij,ga zo door!
    Groetjes.

• 06 Juni 2014 - 23:16

Michel:

Na een drukke week eindelijk jullie verhalen eens kunnen lezen.
    Respect voor de inspanning die jullie moeten leveren. Echt vet om zoveel verschillende mensen van diverse nationaliteiten te ontmoeten. Hoe gaat het met de voetjes Phillip, nog geen last van die vervelende plekken.
    Veel succes de komende weken. Plezier hoef ik jullie niet te wensen, want dat lukt wel met al die flessen Rosé.

• 07 Juni 2014 - 22:14

Ron:

Vijf wijntjes??? Had ik gisteren ook op maar kon niets eens meer naar huis lopen!
    Een paar dagen de blog gemist en ik had ff een verkoudheidje en een zere teen gemist, maar het ergste leed is gelukkig al geleden.

Jullie zijn lekker bezig, nog ff volhouden en het zoet van de overwinning van Oranje tegen Spanje zal jullie sterken in de strijd. Mochten we verliezen dan kan je de Spanjaarden met "felicitados" gunstig stemmen, dat is mij in 2010 overigens niet helemaal gelukt, daarvoor had ik tijdens de wedstrijd teveel Spaanse verwensingen geuit.

Lees vol bewondering de details van François over de omgeving waar jullie lopen en alhoewel ik toch een paar keer in de buurt (Llanes e.o.) ben geweest heb ik geen enkel detail paraat. Maar ja, cultuur en kerken waren vroeger niet aan mij besteed. Inmiddels weet ik uiteraard beter maar de details over rosé boeien me toch nog het meest......

Bij jullie thuiskomst wil ik graag wat de diepte in over de ranzige details tijdens de overnachtingen. Naast de gebruikelijke scheten en boeren hoor ik graag welke vunzigheden jullie nog meer hebben moeten tolereren. Wellicht kunnen jullie in een van de volgende verslagen al een tipje van de sluier oplichten.

• 09 Juni 2014 - 11:49

Ingrid En Joop:

Gaat goed, we volgen jullie, denkbeeldig, op de voet. Hou vol en veel plezier ondanks de zware tochten. I&J

• 09 Juni 2014 - 19:25

Maikel:

Nog maar zo kort onderweg en al zoveel meegemaakt....geweldig avontuur!