Villafranca del Bierzo - Vega de Valcarce - Reisverslag uit Vega de Valcarce, Spanje van Herman en Philip - WaarBenJij.nu Villafranca del Bierzo - Vega de Valcarce - Reisverslag uit Vega de Valcarce, Spanje van Herman en Philip - WaarBenJij.nu

Villafranca del Bierzo - Vega de Valcarce

Door: Herman

Blijf op de hoogte en volg Herman en Philip

24 Juni 2014 | Spanje, Vega de Valcarce

Net aangekomen in Vega de Valcare en ingecheckt, zodat we ook deze nacht weer een dak boven ons hoofd hebben. Philip heeft net gehoord dat een van onze trouwste lezeressen, een prachtige Lancia, na dik 20 jaar trouwe dienst, aan gort heeft gereden, maar er gelukkig zelf niets aan over heeft gehouden.

Gisterenavond nog een klein kneipje gevonden om Nederland-Chili te kijken, de eigenaar had 2 flatscreens hangen om alle bezoekers een goed zicht te geven op de prestaties van het nationale Spaanse team. Helaas voor hem zijn die ver achter gebleven bij de verwachtingen.
Hierdoor kregen we het alleenrecht op één van de twee screens om Nederland-Chili te kijken, de andere stond afgestemd op Spanje-Australië. De spanning was om te snijden bij alle 5 de supporters, 2 voor Nederland en 3 voor Spanje ;-)
Bij het eerste doelpunt van Oranje, konden we een "GOOOAAAL" niet onderdrukken, waarna het zoontje van de eigenaar dit een kwartiertje lang nadeed, wij konden een glimlach niet onderdrukken ;-) De ouders hadden hun handen vol om hem rustig te krijgen. Wat later wilde de jongen de oranje fluit van Philip hebben, maar dat kan natuurlijk echt niet zolang Nederland nog verder voetbalt.
Omdat we bij ieder biertje een tapas kregen, hadden we na afloop weinig honger meer. Ruth in de Albergue opgehaald en die had nog een, bijna nooit gebruikt, rood Duits fluitje.
Even teruggelopen naar het barretje en aan de eigenaar gegeven voor zijn zoon. Als dank kregen we een Santiago-sleutelhanger uit het heilige jaar 1999!! Nog even wat gedronken bij een wijnbarretje, terwijl het ondertussen ophield met zachtjes regenen en echt begon te plenzen.
Helaas weer op tijd naar bed, we wilden eigenlijk de overwinning op Chile nog uitgebreid vieren, maar die verdomde avondklok..... Uit het raam klimmen had ook geen nut, want daar zitten tralies voor.

Omdat de standaard route vandaag langs de weg gaat, kiezen we voor een alternatieve route die over de bergen gaat in plaats van eromheen. Hierdoor zullen we vandaag iets minder lopen, we rekenen op ongeveer 20 km. Al in het dorp gaat het pad echt hééééél stijl omhoog, we zijn geeneens warm gelopen....na 5 minuten zweten we al, als een in een rivier zwemmende otter, en als het een uur later dan ook nog gaat regenen, kunnen we echt weer zeggen dat de camino ook afzien is. Gelukkig zijn we van al die tapas gisteren, zoals Kees het noemt, niet aan de schijt geraakt, anders was het drama niet te overzien geweest. Als het 's middags even droog is snel even gepicknickt, waarbij we uiteindelijk weer met onze poncho's aan eindigen. Uiteindelijk vonden we het na 18km gelopen genoeg voor vandaag.

• 24 Juni 2014 - 18:26

Ave:

Ik heb alleen nog een fotootje..........
    Donderdag ga ik naar mijn garage met Anne om afscheid te nemen.
    Jullie zijn ook begonnen een poncho.
    Ook genoten van de wedstrijd?
    Nu Zondag nog even tegen Mexico.
    Fijn dat het goed met jullie gaat.
    Ga door met genieten.
    Veel plezier Groetjes Ave

• 24 Juni 2014 - 18:36

Kees:

Vunzen, Ik voorspel dat jullie beter niet naar die pot tegen Mexico kunnen kijken, want Oranje gaat verliezen. Als zelfs Louis von Gahl, die normaal al knettergek is en dat ook graag wereldkundig maakt in diverse persconferenties met journalisten, gaat zeggen dat we wereldkampioen kunnen worden, dan kun je ook niet verwachten dat de focus van de spelers bij de eerstvolgende wedstrijd ligt en dat is altijd fnuikend voor het resultaat van de eerste de beste wedstrijd. Jammer, maar dan zijn jullie wellicht op tijd thuis om eerst nog aan het leven in de normale maatschappij te wennen voordat jullie weer mogen beginnen te ploeteren als volwaardige loonslaven! Herman, heb je die helblonde, een echte Ariërin, er trouwens al eens bovenop gezet?

• 24 Juni 2014 - 18:46

Linda:

Ik dacht gelijk aan je ma Flip toen ik las over die Lancia,gelukkig ongedeerd zie ik aan de reactie van Ave,wat sneu zeg!
    Lijk me een fijn idee als je weet dat het einde in zicht is zeg.
    Wel een zware etappe lijk me,hoop klimwerk maar dat hoort erbij.
    Leuke foto's ook weer,nou jongens even vol houden en dan komt alles op zn pootjes terecht.
    Groetjes.

• 24 Juni 2014 - 20:37

Michelle Joosten:

Zo ik ben weer bij met lezen hoor, ben na mijn werk begonnen (half 6) en ben nu klaar (half 9).
    Echt gaaf al die avonturen, heeeerlijk! (ook mooi al die kleine details en verhalen)
    Ik ga dit weekend ook weer even het avontuur opzoeken --> Rome met Inge en Aaron!
    Dus dat wordt ook een 'heilig' weekendje met in ieder geval een bezoek aan de paus, ik zal daar een schietgebedje voor jullie doen! Dat jullie nog maar veel mooie herinneringen mogen maken, en veilig de finish halen!! Zien jullie hem al?

• 25 Juni 2014 - 12:16

Regina Verhagen:

Geweldig! Wat een avonturen! weer even bijgelezen, groetjes vanuit het Amphia!

• 25 Juni 2014 - 19:28

Yvonne:

Ja, ja, het begint al op te schieten voor jullie, maarhet blijft super leuk die verhalen van jullie te lezen...ook een mooie oranje foto!!! :)
    Veel plezier weer, mannen!

• 25 Juni 2014 - 19:56

Ingrid En Joop:

GOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAALLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL. enna Goal, enna Goal, enna Goal, GOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAALLLLLLLLLLLL