Rabanal del Camino - El Acebo - Reisverslag uit Molinaseca, Spanje van Herman en Philip - WaarBenJij.nu Rabanal del Camino - El Acebo - Reisverslag uit Molinaseca, Spanje van Herman en Philip - WaarBenJij.nu

Rabanal del Camino - El Acebo

Door: Herman

Blijf op de hoogte en volg Herman en Philip

21 Juni 2014 | Spanje, Molinaseca

Vanmorgen vroeg en fris weer opgestaan. Vandaag staat er 26,5km op het wedstrijdschema ;). We keken er naar uit dat we de bergen weer in mogen trekken!
Het was een mooie wandeling om de gedachten de vrije loop te laten gaan. Na 2 uur klimmen en dalen, hadden we pas 6 km afgelegd. Een goede rondetijd ging het vandaag dus niet worden. Wel enorm genoten van de vele vergezichten en diepe dalen. Echt waanzinnig mooi! Aangekomen in een dorpje vonden we dat we wel wat te drinken hadden verdiend en hebben we een lekker colaatje genoten. 2 Geiten lagen, naast het terras waar wij zaten, te zonnen op de resten van een muur van een oud huisje. Over oude huisjes gesproken, onze laatste Albergue heeft mijn gesnurk ook niet overleefd....(zie foto)

Een paar kilometers verder kwamen we bij het veel besproken "La Cruz de Ferro" oftewel het ijzeren kruis. Deze plek is voor veel pelgrims een bijzondere plek, en een van de (reis)doelen van de Camino. Aan de voet van het kruis worden door pelgrims stenen neergelegd. Door het neerleggen van deze steen nemen de mensen afscheid van hun zorgen. Deze stenen worden vanaf thuis meegenomen. Volgens zeggen vertegenwoordigd de grootte van de steen de grootte van de zorgen.
Ook wij hadden een steen "model menhir" uit Nederland meegenomen en inderdaad, de rugzak is nu een stuk lichter ;-). Dus wij hebben nu dus ook een steentje toegevoegd aan deze "berg ellende"
Alle gekheid op een stokje, dit is een hele mooie plek, die voor velen een mooie betekenis heeft!

Nadat we hier enige tijd hebben doorgebracht zijn we langzaamaan weer opgestart en klimmen we naar het hoogste punt van onze tocht: 1531 meter. Hier even genoten van het uitzicht en aan de afdaling begonnen. Op een mooie plek voor de verandering maar weer eens gepicknickt en daarna doorgelopen naar het volgende dorp. Omdat de dalende paden vooral uit losse stenen bestaan en Philip, met zijn nog steeds opgezwollen kleine teen, tijdens de afdaling behoorlijk afziet, hebben we besloten in dit dorpje een bed voor de nacht te zoeken, dan kunnen we morgen 15km wandelen naar de volgende grote stad. Philip moet namelijk hoognodig naar de kapper! (Zijn we van dat gezeur ook weer verlost)

• 22 Juni 2014 - 00:37

Ave:

Het valt natuurlijk niet mee als steeds je haren voor je ogen hangen,
    dat begrijp ik best hoor Philip.
    Hoop dat je het nog vol houd met je zere tenen Jullie doen het fantastisch.
    Goed dat jullie ook zo genieten van o a de prachtige uitzichten.
    Ga zo door groetjes Ave

• 22 Juni 2014 - 11:34

Manon:

Hoi Herman en Philip!

Wat een avontuur hè?! Jullie zijn net Sjors en Sjimmie, Suske en Wiske, Kuifje met Bobbie :) enz. En inderdaad, dat gevoel van alleen maar na denken over: tot hoever gaan we vandaag, waar gaan we slapen, wie komen we vandaag tegen enz? Dat is geweldig. Heb het zelf meegemaakt met Interrail, een maand door Europa met de trein, ergens eind jaren '80 vorige eeuw (aaii, au, "oma" vertelt..). Dat was toch 1 van m'n allermooiste vakantie's tot nu toe en ik moest heel erg afkicken van dat avontuur toen ik weer thuis was....maar voor jullie liggen nog 2 mooie weken in t verschiet. Jullie doen t super, rusten en genieten, maar ook weer door...zal ook wel moeten, want hoeveel kilometers nu nog te gaan? Mooi ook jullie moment bij La Cruz de Ferro; daar is t toch ook, al is t maar een ietsiepietsie, voor bedoeld, zo'n PELGRIMStocht....en lekker met het vliegtuig terug, super hoor (vooral van Herman dus; dat heb je maar weer overwonnen). Gisteren bij de Luchtmachtdagen op Gilze kwam er ook een Dreamliner, Boeing 787 over; jullie vliegen waarschijnlijk in een bescheidener modelletje, wat een knaap! Nou, heel veel succes, plezier en kilometers nog ( niet teveel gezellige picknicks, etentjes, wijntjes hoor, dat wordt voor ons ook zo saai :) ) groetjes en houdoe
    Jacco & Manon

• 22 Juni 2014 - 14:32

Bernard:

Leuk om jullie te volgen, al ligt de site er nog al eens uit. Zo te zien maken jullie en een feestje van maar het is wel een heilige tocht vergeet dat niet.
    Neem wel wat meer vocht tot je zodat het wandelen over water gaat lijken. Groetjes Bernard

• 23 Juni 2014 - 08:15

Kees:

Potverdimme (volgens WvH) jongens, wat ben ik blij dat ik dat pokkeneind niet hoeft te lopen! Ik wordt al moe van de gedachten alleen al. Zeker als ik al jullie "avontuurtjes" lees. Wat ik mij afvraag: raken jullie van dat Spaanse voer en liters wijn van bedenkelijk allooi nou nooit eens aan de schijt? Lijkt mij toch lastig om alles in de ongetwijfeld fraaie natuur de vrije loop te laten gaan. Ik zie de rolletjes wc-papier al bij Herman boven op de rugzak zitten. Rolt ook lekker makkelijk af. Als een zonvakantie van 2 weken naar pakweg de Spaans Costa al zorgt voor een hoop darmergenis, dan kan ik mij niet voorstellen dat jullie daar in de krochten van het Spaanse binnenland in zes weken tijd geen ervaring mee hebben? Zeker als ik al foto's van beschimmelde kazen, volvette worsten (waar zijn die Italianen trouwens gebleven?) en ander ondefinieerbaar voer aanschouw. Hoe dan ook, ik ben blij dat jullie nog een vluchtje konden boeken op 5 juli. Zo zie je maar, voor een beetje tijd en geld is de vliegangst ineens niet zo groot meer. Maar wel dapper hoor, Manussie! Veel plezier ermee. Succes ook voor Flippie met zijn tenenkrommende blessure. En vanavond tijdig voor de buis voor de kraker (jammer voor jullie, Espana) in poule B: Nederland - Chili.