Mansilla de las Mulas - Leon - Villar de Mazarife - Reisverslag uit Villar de Mazarife, Spanje van Herman en Philip - WaarBenJij.nu Mansilla de las Mulas - Leon - Villar de Mazarife - Reisverslag uit Villar de Mazarife, Spanje van Herman en Philip - WaarBenJij.nu

Mansilla de las Mulas - Leon - Villar de Mazarife

Door: Herman

Blijf op de hoogte en volg Herman en Philip

17 Juni 2014 | Spanje, Villar de Mazarife

Ondertussen zijn er weer 2 dagen voorbij zonder blog....sorrrry!....maar soms is het te gezellig om een blog te schrijven.

Net aangekomen in Villar de Mazarife, in een Albergue privat voor een schamele €8 in een slaapzaal met 20 bunks, gelukkig (nog) niet allemaal gevuld. Lekker in de tuin deze blog aan het schrijven.

Eergisteren waren we bijtijds in Mansilla de las Mulas aangekomen en ingecheckt in de Municipal. Lekker rustig aan gedaan en het stadje op ons gemak bekeken. Voor het avondeten wilden we weer eens wat tapas eten. Bij een restaurantje vroeg Philip in zijn beste Spaans om wat tapas of pintos. We zagen op de kaart dat de pintos ook als hoofdgerecht genoemd werden en het waren alleen visgerechten. Ik wilde ook wel een stukje vlees erbij. Philip bestelde een bord met wat pintos en een poco de lomo wat zoiets moet betekenen als een klein beetje vlees. Even later kwam er een bord met calamaris voor 3 en daarna kwam ook de Lomo door, echter "poco" was niet vergrepen; ieder een eigen steak die aan beide kanten over het bord hing...elkaar aangekeken, ff hard gelachen en snel aangevallen. Heerlijk mals, precies zoals een steak hoort te zijn :-)
De volgende dag rustig aangedaan en om 7.15 op weg naar het ontbijt verderop in de straat. In het restaurant even het Spaanse journaal en weerberichten gekeken en toen viel mij op dat de tijd op de tv op 6.30 stond. Huh? Flip hoe zit dat? Je wekte me toch om half zeven?...dat bleek dus half zes! Wel lekker want dan zijn we vroeg in Leon het doel voor vandaag.

Om 12.15 aangekomen in Leon, op weg ernaartoe veel langs de weg gelopen wat iets minder is.
Leon heeft een prachtige binnenstad met volgens kenners de mooiste kathedraal van Spanje. Na het inchecken bij de benedictines, de stad in om te verkennen.
De kathedraal ging net voor onze neus dicht vanwege de siësta, om 16.00 gaat ze weer open. In een leuk kleine kneipe aan de lokale rosé gegaan. Iedere bestelling gaat gepaard met vers gefrituurde chips met rode peperpoeder.
Nadat we de kathedraal en de binnenstad bekeken hadden, moesten we onze belofte aan Ruth inlossen om op de Plaza Mayor de wedstrijd Duitsland-Portugal te kijken. Hier ontmoeten we ook andere, voor ons ondertussen bekende, Duitsers: Michael die bij Ruth op de zelfde Spaanse les zat, Petra die nog een paar dagen loopt en dan weer moet gaan werken, maar in september terug komt om de rest te lopen, Barbara die de laatste dagen met Michael samen loopt en nog een stelletje Irmgard en Jürgen. Wij waren natuurlijk voor de Portugezen maar die kregen aardig klop! Daarna een poging gedaan om met dit groepje tapas te eten met een lekker wijntje, die wijn dat lukte aardig maar ook hier weer geen tapas, wel werd er het e.e.a. bij de wijn geserveerd. Hierna naar het pleintje voor onze Albergue, zodat we op tijd(22.30) binnen kunnen zijn. Lekker flesje wijn besteld en...daar kregen we ook weer lekkere hapjes bij. Dus daarna nog maar een flesje...je moet tenslotte ook eten ;-)

Vanmorgen rustig aan, nog wat inkopen gedaan en op pad.
Tussen de middag een lekkere picknick onder een boom met een weids uitzicht, dat picknicken doen we bijna dagelijks en bevalt erg goed!

Terwijl ik dit verhaal schrijf, vult ook deze herberg zich weer met diverse (oude) bekenden.

• 17 Juni 2014 - 18:43

Kees:

Waarom fotograferen jullie elke keer dezelfde kerk? Als je er een hebt gezien, heb je ze allemaal gezien (daar heb je gelijk het antwoord!). Het gaat nu lekker opschieten, nog eventjes en jullie mogen weer terug naar jullie saaie en onbeduidende leventje.

• 17 Juni 2014 - 21:55

Linda:

Doet me goed om te zien dat jullie genoeg vitamine C en bruine boterhammen naar binnen werken.
    En de fruitcocktails (rosé) gaan er ook nog steeds goed in,wat een heerlijkheid jongens.
    Lekker genieten en zo hoort het ook.

• 18 Juni 2014 - 00:40

Ave:

Fijn dat het zo goed gaat.
    Straks als jullie thuis zijn gaan jullie lopend naar je werk.
    Maar of jullie dan ook zo veel leuke mensen tegen komen is nog de vraag.
    Gaan jullie vooral zo door met lopen lekker eten en drinken,en af en toe kijken naar een voetbalwedstrijd.
    Wat kan het leven mooi zijn
    Groetjes Ave

• 18 Juni 2014 - 15:49

Henk Tromp:

Herman en reisgenote,
    Ik begrijp uit het reisverslag, dat jullie naast het neer zetten van een goede prestatie ook nog tijd hebben om van de leuke dingen te genieten.
    Veel succes met de rest van de tocht.
    Groetjes Henk

• 19 Juni 2014 - 17:27

Philip:

Hoi Herman,

Leuk om e.e.a. van de reisverslag te lezen. Ik hoorde van Gerard dat je wat problemen had met de voeten. Ik hoop dat het voor korte duur is. Verder vind ik het super dat je zo iets aangaat. Ik zie dat je ook nog een leuke tafeldame tegenkomt ben gekomen. Grapje! Geniet verder samen nog van deze mooie wandeltocht. Groetjes Philip.

• 19 Juni 2014 - 23:24

Francois:

Hallo Boys,

Het gaat goed hè, lekker dollen met je eigen blog. Inmiddels zullen jullie Astorga wel naderen, een plaats die maar 1 letter anders gespeld wordt dan het befaamde ASTORIA. Daar moet wel wat bijzonders te vinden zijn. En jawel naast de imposante Santa Maria kathedraal staat het bisschoppelijk paleis dat door niemand minder dan Gaudi is ontworpen. De moeite waard dus.
    Ook is er vlakbij deze kathedraal een cel waarin vrouwen zich vrijwillig levenslang lieten opsluiten om boete te doen en te bidden, ze leefden van wat voorbijgangers hun gaven. Dit lijkt mij niet zo'n aanrader. Ik krijg er in ieder geval allerlei vreemde gedachten bij.
    Jammer dat jullie in Leon, wat door de Romeinen is gesticht, waarschijnlijk het deel van de stad dat Barrio Humedo heet niet hebben bezocht, het ligt tussen oude Romeinse stadswallen en is een fantastisch stap- en feestgebied, met meer dan 150 kroegen. Als jullie er wel waren geweest dan was jullie relaas zeker langer geweest of had het nog langer op zich laten wachten. Het likeurtje Orujo schijnt het lokale drankje van Leon te zijn en een aanrader. Maar goed, jullie hebben een ander heilig doel, Compostela bereiken, is het niet.
    Jullie genieten er goed van, echte Bourgondiers. Tapas, Rioja-tje, Pick-nickje, etc........
    Hier zullen ze vast ook wel een mooi Spaans woord voor hebben. En ik verwacht niet dat het "borgoñón" is. Ga ik eens goed uitzoeken.
    Inmiddels is Spanje uitgeschakeld, wat er waarschijnlijk voor zal zorgen dat er minder kijkers bij jullie Nederlandse wedstrijden zullen komen kijken, of zijn ze daar toch meer voetbalgek dan een gemiddelde Nederlander die na uitschakeling van Nederland weer over gaat tot de orde van de dag en geen enkele wedstrijd meer kijkt.
    Jongens veel plezier de komende dagen. En bedankt voor de foto's het geeft weer een mooi inkijkje in jullie onderneming. Nog een kilometer of 300 en dan zijn jullie er. Zet hem op!!!!!!

• 24 Juni 2014 - 19:14

Michelle:

LEUKE FOTO's!!!! :D

• 25 Juni 2014 - 19:30

Ingrid En Joop :

Uitkijken mannen. Al dat eten kan lekker aanzetten en dat extra gewicht moet je toch weer meezeulen. Groetjes van Ingrid en Joop