Itero de la Vega - Carrión de los Condes - Reisverslag uit Carrión de los Condes, Spanje van Herman en Philip - WaarBenJij.nu Itero de la Vega - Carrión de los Condes - Reisverslag uit Carrión de los Condes, Spanje van Herman en Philip - WaarBenJij.nu

Itero de la Vega - Carrión de los Condes

Door: Philip

Blijf op de hoogte en volg Herman en Philip

12 Juni 2014 | Spanje, Carrión de los Condes

Deze etappe heeft, zoals de trouwe lezers hebben begrepen, twee dagen geduurd.
We hebben afgelopen nacht een overnachting meegepikt in Población de Campos. Twee etappes van een kleine 20km.
De avond in Itero de la Vega was weer gezellig als vanouds. Een heel leuk koppel ontmoet, een Belg en een Hollandse. Beide vanuit hun thuisland, te voet, aan de route begonnen. Ook een Zuid Afrikaanse moeder met zoon waren van de partij. Zoon speelde gitaar en heeft s'avonds nog een klein optreden verzorgt. De nacht, één en al luxe! We hebben 10 ipv 6 euries uit de poetlap getrokken en konden voor dat geld tussen de lakens slapen, kregen een eigen handdoek en zelfs nog een zeepje. De slaapzak is de rugzak niet uit geweest. Waar je een pelgrim al niet blij mee kan maken. De volgende ochtend om half zeven al op pad gegaan. Eerst het hele dorp binnenste buiten gekeerd voor een ontbijt.... Helaas. Dat moest wachten tot 8km verderop. Hier werd het wachten meer dan beloond. Eerst een lekker bakkie pleur met wat stokbrood en jam. Dat vroeg naar meer....Gelukkig hadden ze nog chocolade-bananentaart! SUPER!! Omdat we de calorieën goed kunnen gebruiken, bananen en cacao redelijk gezond zijn, hebben we ieder twee stukken op;-)
Anneke, die we inmiddels echt achter ons gelaten hebben, een bericht gestuurd deze choco bananen taart zeker niet over te slaan. Zij heeft ons gisteravond een bericht gestuurd waarin haar dank groot was voor de tip.
Tijdens de prachtige tocht langs een kanaal (Hollands model waarbij de landerijen onder t water niveau liggen) bijna op een slang gestaan. Niet een van het model Gardena, maar een echte, levensgevaarlijke, ca 70cm lange slang....!
Ruth riep "stop", maar waarom zouden wij überhaupt naar een Duitse vrouw luisteren. Ik kon net mijn voet terugtrekken en Herman bleef perplex pal naast de slang stil staan. Dat ellendig stuk vreten lag opgerold te zonnen midden op het wandelpad. Slang kwam enigszins verveeld in beweging en verdween in t gras. Herman heeft een redelijk scherpe foto van dit vreselijke prachtexemplaar! De foto op de site, genomen met mijn toestel is minder duidelijk (waarschijnlijk door mijn trillende handen:-)). Toen we 5 minuten later door het gras liepen, kon ik een enkele koude rilling niet onderdrukken.
Deze dag een Auberge Municipal getroffen welke gerund werd vanuit een hotel. Het onderkomen was, zoals verwacht, sober. Afgeleefde krakende bedden waar we niet gek hadden opgekeken als de we vanmorgen waren wakker geworden met rode vlekken van de "bedbugs". Deze laatste zijn in sommige gelegenheden aanwezig en kunnen je het leven zuur maken. Gelukkig zijn wij nog gespaard gebleven. De middag in de tuin op ons matje geluierd en een filmpje gekeken op de Ipad. Het avondeten (en drinken) vond plaats in het hotel en maakte alle ellende van deze Auberge goed!!!
Met alle Pelgrims aan een lange, mooi gedekte tafel. Vooraf een authentieke knoflooksoep en als hoofdgerecht een prachtige Paella! Als toetje ijstaart vergezeld met een heerlijk slaapmutsje van minimaal 40%. Wat een koningsmaal!! De hoop dat we deze tocht nog wat afvallen hebben we laten varen. De pelgrim welke vanuit Nederland gestart is vertelde dat ze in Frankrijk kilo's afgevallen was. Sinds ze in Spanje liep was ze al weer de nodige kilo's aangekomen. Het Bourgondische leven van een Pelgrim in Spanje is echt niet verkeerd.
Vanmorgen zijn we naar Carrión de Los Condos gelopen. Wederom een bloedhete dag. Tot een uur of 10 is het goed te doen. Daarna is het snikheet! We slapen vannacht voor het eerst bij de nonnen. We hebben een nette kamer met 14man. We zijn uitgenodigd voor een mis, gezamenlijk muziek maken en gezamenlijk eten. Ik verwacht dat we verstek laten gaan.. Zojuist Maud aan de lijn gehad. Ze is geslaagd voor haar HAVO diploma!!! Toppertje!!! Alle schietgebedjes hebben hun werk gedaan (en Maud zelf heeft er dit jaar gelukkig ook heeeeeel veel aan gedaan) Zo blij dat ze geslaagd is en aan de andere kant zo balen dat ik nu hier ben..... We gaan er wel een feestje van maken. Zojuist is onze Anneke weer als een Duvel uit een doosje gekropen. Heeft vandaag meer kilometers gemaakt en zat hier, voor ons geheel onverwacht, prinsheerlijk op het terras.
Morgen een loodzware dag, een etappe van 26 km waar we de eerste vier tot vijf uur niets tegen gaan komen. Geen restauratie, geen schaduw, geen water. Een etappe waar iedere Pelgrim tegenop ziet. Vallen we misschien toch nog wat af....

• 12 Juni 2014 - 20:28

Ave:

Philip van harte gefeliciteerd met het diploma van Maud
    Dat is een zorg minder.
    Volgens mij Philip, heb je wel vaker een bijna op een slang gestapt ervaring gehad
    Herman gaat het goed met je?
    In ieder geval veel plezier samen.
    Groetjes Ave

• 12 Juni 2014 - 21:38

Francois:

Anja en Philip van harte gefeliciteerd met het slagen van Maud. Zit het er eindelijk op met het Frencken!!!!
    Wat een toestand met die slang. Had zo maar een stuk slechter kunnen aflopen.
    Al met al helemaal geen slechte dag, jullie kunnen wel zeggen een fantastische dag.
    Muziek, eten, drank en nonnen!
    Succes morgen met de zware wandeldag.

• 13 Juni 2014 - 08:42

Kees:

"Geen restauratie, geen schaduw, geen water. Een etappe waar iedere Pelgrim tegenop ziet. Vallen we misschien toch nog wat af.... " Kijk, nu worden de ware gelovigen gescheiden van de wannabees! Jammer, Herman, nice try!