Laatste dag met Andrea (en vader..) - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Herman en Philip - WaarBenJij.nu Laatste dag met Andrea (en vader..) - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Herman en Philip - WaarBenJij.nu

Laatste dag met Andrea (en vader..)

Door: Philip

Blijf op de hoogte en volg Herman en Philip

08 Juni 2014 | Spanje, Burgos

Gisterochtend na het plaatsen van het verslag kwamen Andrea en haar vader Christiaan aangelopen. (Vader en dochter met de stok) De dag ervoor hadden we al afscheid genomen van deze prachtvrouw van 35 en haar gezellige vader. Andrea is een fantastisch mens. Zo opgeruimd en vrolijk. Altijd weer een genot om tegen te komen. Andrea en haar vader vertrekken vanaf Burgos richting huis. Zij hebben de afgelopen periode net als ons van Saint Jean naar Burgos gelopen. De oorspronkelijke bedoeling was om dit het afgelopen jaar te doen, maar pa had een hartaanval gekregen. Gelukkig is hij hier goed van herstelt en heeft dit jaar dus alsnog de tocht gemaakt.
We hadden niet meer verwacht hun tegen te komen omdat wij in een andere stad overnachten. Vanuit Ages op pad met vader en dochter, Ruth, Anneke en Henk en Suzanne, een Hollands stel dat we een paar dagen eerder voor het eerst ontmoet hebben. Na 10km gaan vader en dochter overnachten. Zonder veel overleg besluiten we allemaal dit voorbeeld te volgen. Een verkapte rustdag in Cardeñuela.
Een piepklein dorp op ca. 15 km van Burgos. Mooi hostel, 4 man per kamer, met eigen douche en toilet.
Echt een rustdag gehad. Niets bijzonders gedaan. We waren er aan toe. Herman zijn wreef en enkel zijn dik en ook mijn kleine teen vond het niet erg om het wat rustig aan te doen. Daarnaast nog wat naweeën van de rode wijn van de avond ervoor. Al met al, een perfect moment om het wat rustig aan te doen.
Gisteravond nog op een klein feestje beland, de plaatselijke kroeg bestond 1 jaar en dat werd gevierd. De drank moest gekocht worden, de pincho's waren gratis. Pincho's van de BBQ. Bloedworst en spek!
Vanmorgen bijtijds met z'n allen weer op pad gegaan en inmiddels aangekomen in Burgos.
Om 12 uur mochten we inchecken in de Herberg. Omdat Herman last blijft houden zijn voeten, zijn we naar een medisch centrum getogen. Hier aangekomen wilde men ons doorsturen naar een privé kliniek omdat de benodigde euro assist kaart ontbrak.
Een belletje met de alarmcentrale, heeeeeel veel Spaans gebrabbel en vele vragen verder mochten we alle wachtenden voorbij, en werd de hele medische staff opgetrommeld om zich te bekommeren om Señor Joosten voor wie direct een behandelkamer werd vrijgemaakt. Maar liefst 4 vrouwen aan de voeten van Herman. Het oordeel van deze Spaanse señorita's, rust houden, pillen slikken, koelen en no alcohol!! Voor de foto wilden deze vrouwen graag even poseren. Hadden ze nog nooit meegemaakt. Al met al, enorm balen voor Herman maar wel heel leuk geholpen.
Nu een plan maken hoe we de opgelegde rust gaan invullen...

• 08 Juni 2014 - 20:30

Ave:

Ja hoe moet het nu verder met Herman.
    Philip om Herman Op je rug te nemen is zeker ook geen optie?
    Oh ja jij hebt ook een zere teen.
    Goed dat jullie een rustdag hebben genomen.
    Wat een leuke foto met dat medisch personeel.
    Nou Herman knap snel op.
    Voor beiden veel plezier
    Groetjes Ave

• 08 Juni 2014 - 22:02

Francois:

Hoi Herman, beterschap met je voeten, dit echt heel erg balen, zeker nu jullie zo veel mooie dingen meemaken. Is er geen fiets te huur of te koop of een ezel die je een dagje of drie kan dragen, zodat de meeste ellende voorbij is. Wat hebben de vier zusters over de duur van de behandeling gezegd?
    Pillen slikken en rust houden is nog tot daar aan toe, maar geen alcohol, dat is even afzien.
    Knap maar snel weer op.
    Jullie hebben al mooie foto's van de stad Burgos gemaakt. Leuk ook al die rugzakken zo op een rijtje.
    Ook dat eten met de hele club, de gezelligheid en samenhorigheid straalt er van af.
    Ik hoop dat jullie een goede oplossing vinden voor de huidige ongemakken.
    Ben benieuwd naar jullie volgende verslag

• 08 Juni 2014 - 22:38

Ron:

Jammer die lichamelijke ongemakken, maar ja, jullie zijn ook geen 20 meer.
    Ouderdom komt met gebreken. Vijf zusters aan je bed is dan een kleine pleister op de wonde.

Ik ben er van overtuigd dat jullie de rustperiode goed gaan invullen, ik zie graag de verslagen tegemoet van de drinkgelagen die jullie gaan aanrichten.

Succes en een snel herstel voor Herman toegewenst. En bedenk: echte pelgrims verbijten de pijn, sterker nog, ze droegen sandalen met distels om zichzelf te pijnigen. Dus mannen grijp je kans en dwing verlichting af voor jullie zondig gedrag, as we speak......

• 09 Juni 2014 - 09:53

Pa Joosten:

Herman hoe gaat het nu met je teen is ie al een beetje opgeknapt ik hoop maar van wel. Een dag rust wil wel eens helpen. ma en ik hebben zo`n beetje jullie verslagen gelezen en wat foto1s bekeken. we proberen jullie verslagen te volgen. nou het is wel een gezellige boel met al die pelgrims, ik heb wel gelezen dat jullie het er goed van nemen en gelijk heb je het is tenslotte ook vakantie. het is vandaag 2e Pinksterdag en het is schitterend weer al neen paar dagen tegen de 30* We zitten veel op het balkon ik in mijn korte broek worden we toch ook een beetje bruin. verder is het hier maar een saaie boel. Jij weg François in Griekenland en Kees op de camping. nou we gaan maar een eindje omwandelen want we moeten in beweging blijven. nou hou je haaks de groeten aan Filip Van Ma en mij Pa

• 09 Juni 2014 - 11:12

Maud:

Heee wandelaars! Wat een leuke verhalen en wat een mensen ontmoeten jullie! Zonde van Hermans voet maar dat zal vast wel een beetje verholpen zijn door de 4 vrouwen?! Hoop dat het rustdagje jullie goed heeft gedaan. Vind het heel knap dat jullie het zo goed volhouden! Heel veel succes nog en hoop dat jullie voeten/tenen snel beter worden! xxxxxx Maud

• 09 Juni 2014 - 12:04

Ingrid En Joop:

Balen voor Herman. Ik zie hem al zitten in een kruiwagen terwijl Philip hem voortduwt. Of een soort van bolderkar of fietsaanhangertje. Sterkte Philip. Die laatste foto van die rugzakken, zeker niet op Rotterdam-zuid genomen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    I&J

• 09 Juni 2014 - 12:19

Yvonne:

Inderdaad Ron, die vier verpleegsters zijn niet bepaald een boetedoening ;-), maarre, heel veel sterkte, he...Flip met zijn teen en Herman met zijn voeten....

• 09 Juni 2014 - 19:35

Maikel:

Hoop dat het inmiddels beter gaat met jullie...sterkte in ieder geval!

• 10 Juni 2014 - 17:50

Andrea Und Christian:

Hallo Ihr Zwei,
    wir sind doch tatsächlich mit Stöcken wieder gut in Deutschland angekommen:-)
    Schauen gerade Fotos und euren Block an, wie schön zu lesen, dass wir einen guten Eindruck hinterlassen haben. Die Zeit mit Euch wird uns in super guter Erinnerung bleibn, schön euch ein Stück auf dem Weg begleitet zu haben.

Wie geht es Herman heute, hat er noch Probleme mit dem Fuß??
    Wir hoffen er kann wieder mit laufen?
    Ihr habt geschrieben, dass Anneke allein weiter laufen möchte? Was ist mit Ruth?
    Sind sehr gespannt auf weitere Fotos und Reiseberichte

Fühlt euch fest gedrückt, buen camino
    Andrea und Christian