Stoel bijna beschadigd. - Reisverslag uit Santo Domingo de la Calzada, Spanje van Herman en Philip - WaarBenJij.nu Stoel bijna beschadigd. - Reisverslag uit Santo Domingo de la Calzada, Spanje van Herman en Philip - WaarBenJij.nu

Stoel bijna beschadigd.

Door: Philip

Blijf op de hoogte en volg Herman en Philip

04 Juni 2014 | Spanje, Santo Domingo de la Calzada

Wat is dat nu weer voor een header. Ik zal het uitleggen.....Gisteravond op het terras moesten wat tafels en stoelen verschoven worden om meer ruimte te maken zodat we met z'n allen aan één tafel konden dineren. Tijdens deze actie besloot ik, Philip, heel hard tegen een stoelpoot te schoppen. De stoelpoot heeft het overleefd. Mijn kleine teen helaas niet. Nu dacht ik alle geluk van de wereld te hebben want bij ons aan tafel zat een Nederlandse vrouw uit Rijen, (en zeker niet uit Gilze Rijen) welke beweerde mensen te kunnen genezen. Ook de ongeneeslijk zieken....Jomanda 2!! Helaas, zelfs de boven natuurlijke krachten konden de pijn in deze kleine teen niet verzachten. De Ibuprofen, in wat grotere hoeveelheden, gelukkig wel.
De nacht met onze 88 vriendjes en vriendinnetjes was warm en rumoerig. Je merkt dat we aan elkaar gaan wennen want geen mens houdt zich nog in. Er wordt inmiddels volop gescheten en gesnurkt. Echt een nacht om nooit meer te vergeten;-)
Vandaag was gelukkig een korte etappe van 21km. De eerste kilometers met mijn gehavende teen waren een hel! Gelukkig gingen de pijnstillers na een kilometer of drie hun werk doen. Dat geldt niet voor het weer. Waar het vandaag droog begon, hadden we na onze eerste stop regen. Onderweg kwamen we 4 Australische vrouwen tegen, die we al een aantal malen eerder ontmoet hadden. Dit wordt waarschijnlijk de laatste keer dat we hun treffen. Zij gaan morgen met de bus naar Burgos en doen dan de vlakke etappes per fiets om tenslotte weer te voet te finishen.
We hebben vandaag in Santo Domingo de la Calzada een veel beter hostel getroffen dan gisteren. Kamers met maar 10 slaapplaatsen, een prachtige relax ruimte en heerlijk warme douches. We hebben het nu voor de derde keer voor elkaar gekregen om weer de stapelbedden te delen met de twee Italiaanse mannen, Mario en Carlo uit Torino. Echt ongelooflijk! Honderden bedden, meerdere hostels en Herman ligt in 1 week drie keer boven dezelfde Italiaan, waar ik al 2 keer zijn maat getroffen heb. Denk dat we maar eens telefoonnummers moeten gaan uitwisselen ;-)

• 04 Juni 2014 - 17:37

Francois:

Nou Philip dat is dikke pech, normaal schop je niet zo hard en de Spaanse tafeltjes zijn meestal niet van die kwaliteit dat weerstand kunnen bieden tegen een gezonde teen. Maar hoe nu verder? Dit is wel een serieuze zaak. Ik heb begrepen dat er nu een hotel in een voormalig ziekenhuis is gevestigd, echter daar heb je nu niets aan. Is Burgos de eerste gelegenheid om er wat aan te doen in een ziekenhuis of hebben ze in Calzade een goede dokter die een spakje of zoiets kan plaatsen? Om een maand met pijnstillers te lopen lijkt me ookniet echt een oplossing. Calzade is trouwens wel de plek van wonderen, ooit is er een ge rade kip weer in een levende kip veranderd, dat moet een klein teentje toch een fluitje van een cent zijn voor de almachtige. Ik zou gauw naar de eerste de beste kerk gaan voor een goed gebed.
    Jammer dat het weer ook tegen zit. Hier in Griekenland hebben we ook even een dipje.
    Fijn dat de "lucht" vanavond iets frisser zal zijn dan gisteren. Waar blijven eigenlijk de rest van 100 man/vrouw vandaag?
    Herman beur je maat maar eens goed op, hij zal het nodig hebben , ondanks zijn positieve karakter.
    Succes met de trip van morgen, voor nu eerst maar eens een Rioja-tje!!!!!!!!!

• 04 Juni 2014 - 21:08

Ave:

Philip had jij pas geleden ook niet een pijnlijke teen of vergis ik me nu?
    En zo ja was dat dezelfde?
    Gelukkig was de stoel nog heel waar moest je anders op gaan zitten.
    ben vandaag heel erg verwend door Bart en Ina.
    Ik hoop dat de pijn te dragen is.
    Succes samen
    Groetjes Ave

• 04 Juni 2014 - 21:22

Linda:

Ohhh,wat vervelend zeg Flip van je teen,ik zou zeggen neem lekker een wijntje,een fles of 2 en dan verzacht de pijn vanzelf.
    Had het nog met je Ma erover, dat wij dit ook misschien wel zouden overleven,mits we na afloop natuurlijk een heerlijk wijntje kunnen nuttigen.
    Nogmaals ik vind het nu al een prestatie hoor,en geniet van deze mooi tocht.