Bloed, zweet en tranen. - Reisverslag uit Logroño, Spanje van Herman en Philip - WaarBenJij.nu Bloed, zweet en tranen. - Reisverslag uit Logroño, Spanje van Herman en Philip - WaarBenJij.nu

Bloed, zweet en tranen.

Door: Herman

Blijf op de hoogte en volg Herman en Philip

03 Juni 2014 | Spanje, Logroño

Gisteren konden we niet genoeg krijgen van de heerlijke wijn en het goede gezelschap.
Ondertussen ben ik (Herman) aardig verkouden geworden, maar dat mocht de feestvreugde van het moment niet beïnvloeden.
Wel waren de krachten vandaag op tweederde van de beoogde etappe op en was het laatste stuk een hel, althans zo voelde ik het. Tot zover het zweet.
Het bloed kwam van een Française of een Frans sprekende Zwitserse die we in Viana zagen. Diepe snee op haar arm en een jaap op haar been, maar ondertussen wel heerlijk aan het lunchen met een pul bier. Stiekem ff een foto gemaakt van deze ravage.
Tranen komen vanzelf, tijdens t lezen van de mooie en lieve reacties die jullie sturen!

Aangekomen in Logroño (hoofdstad van het Rioja gebied) laten we het Navarra gebied achter ons. Dit gebied heeft en diepe indruk op ons gemaakt en kenmerkt zich als eerste vanwege haar diversiteit aan landschappen, daarnaast kan ook de heerlijke Rosé niet ontbreken, de gemoedelijkheid van de bewoners naar de toeristen toe en de overheersende Baskische vrijheidsdrang. Dit zie je o.a. terug op veel Spaanse aanwijzingsborden waarvan de naam veranderd is in het Baskische equivalent.

Bij het hostel vandaag stond een behoorlijke wachtrij, toch een bed gescoord en hoe krijg je het voor elkaar, ik lig weer boven dezelfde Italiaan (Mario) als bij de "gevangenis" van Larrasoaña.
Na ons opgeknapt te hebben ff het stadje in. Op het plein staat een reusachtige kathedraal. En na wat gedronken te hebben duik ik mijn bed ff in om te rusten en om deze blog te schrijven. Philip loopt ondertussen de stad te verkennen.

• 03 Juni 2014 - 08:37

Ria En Cees De Man:

Hallo Herman

Mooie foto s , jullie hebben al meer Rosé op als ik in mijn levengedronken heb , haha

Echt gaaf om dit mee te maken

Sterkte met de verkoudheid en veel wandelplezier

Groetjes vanaf Zuidplein vanCees en Ria

• 03 Juni 2014 - 09:18

Ave:

Nou Herman in de eerste plaats sterkte met je verkoudheid.
    Neem maar een Paracetamolletje
    Gaat het al wat beter met je knie?
    Voor jullie allebei nog veel plezier.
    groetjes Ave

• 03 Juni 2014 - 10:47

Carla:

Ach Herman, je kan nog altijd beter "boven" een Italiaan liggen dan eronder......
    De reisverslagen beginnen nu toch een ander tintje te krijgen en dat na net een week lopen, ach nog maar 4 of 5 weken te gaan. Ook ik kijk uit naar alle reacties die jullie krijgen en Francois, jij bent echt je roeping misgelopen, je moet echt een boek gaan schrijven, wordt een bestseller!
    Jammer van je verkoudheid Herman, maar dat loop je er hopelijk weer snel uit.
    Nou fast-trackers, veel plezier weer en vanaf nu aan de Rioja in plaats van rosé!
    Carla

• 03 Juni 2014 - 10:59

Francois:

Nou Herman dat zijn twee tegenvallertjes op een rij, ik hoop dat de derde weg blijft.
    De etappe van vandaag zal wel een opbrekertje worden met je huidige conditie.
    Een schietgebedje en een kaarsje opsteken mag wel eens helpen, jullie zijn toch regelmatig in de buurt van een godshuis.
    Richt jullie vizier maar op de vele leuke dingen, dan is in ieder geval de "Mind Set" goed, de rest komt van zelf, en inderdaad het advies van Ave om een Paracetamolletje te nemen zorgt soms al voor wonderen.
    De foto's zijn inderdaad leuk, maar is het nou het land van de bier of de rioja? Of is dit de invloed van de Noord Europeanen? Of een tekort aan enorme hoeveelheden vocht?
    Hoeveel uur lopen jullie nou per dag? En wat is de gemiddelde snelheid? Als ik afstanden van 30 km lees moet ik al gauw aan de vierdaagse denken, dat is maar vier dagen en bijna vlak. Dit is met recht werk voor alleen de grootste der aarde. Ga zo door.........
    Wat was het verhaal van de Frans sprekende Zwitserse? Uitgegleden, de stokken weggeschoten of een schouderduwje bij het inhalen?
    Philip, succes met je maat, beur hem maar eens op!!!!!!

• 03 Juni 2014 - 12:59

Kees:

Ha lekker, na een weekje "warmlopen" begint de eerste malheur zich aan te dienen. Het begin is er, want zeg nou eerlijk: als je zo'n tocht zonder karretijn uitloopt, is het toch minder legendarisch dan 2 zogenaamde fasttrackers die de tocht met de grootst mogelijke moeite weten te volbrengen? Al was het alleen al voor de volgers!
    Het moet mij van het hart dat de foto's van jullie tochtgenoten mij bijzonder goed doet, de pijn straalt ervan af. Vooral die baard ziet er historisch slecht uit!
    Toch hoop ik dat Herman opknapt en Philip zijn bijzondere humor niet verliest. Jullie zullen het namelijk nog hard zat nodig hebben, hahaha... Succes!

• 03 Juni 2014 - 13:03

Kees:

Bij nader bestudering lijkt die baard van die gewonde Française of Frans sprekende Zwitserse milva verdomd veel op Ruud van der Linden. Een lookalike of incognito?

• 03 Juni 2014 - 13:05

Kees:

Als die zo blijft kijken, gaat hij de eindstreep niet halen. Dan zijn zijn wenkbrauwen zover afgezakt dat hij er over struikelt!

• 03 Juni 2014 - 16:51

André:

Kijk het afzien begint te komen , is balen maar wel leuk voor de verhalen. Die verkoudheid is waardeloos dat kan je niet hebben nu , hoop dat je er snel boven op komt effe niet roken ................:-)
    Zeer benieuwd wat Philip allemaal aan het ontdekken is in de stad , hoop dat je niet teveel mist.
    Sterkte mannen het blijft leuk jullie te volgen!!!!